REKLAMÁCIA TOVARU
Stručný návod reklamácie
Odoslanie reklamácie
Zásielka musí byť zreteľne označená nápisom REKLAMÁCIA.
- dôkladne zabaľte poškodený tovar, ktorý je dostatočne kompletný pre otestovanie vady
- vložte kópiu nákupného dokladu
- napíšte sprievodný list s presným popisom vady a platnými kontaktnými údajmi. Môžete využiť náš reklamačný formulár a ten nám vyplnený pošlite e-mailom na objednavky@montik.sk
Najčastějšie chyby
Nedostatočne zabalený tovar
V prípade poškodenia zásielky behom prepravy nenesie Predávajúci žiadnu vinu a reklamáciu takéhoto tovaru je potrebné uplatňovať u prepravcu, ktorého podmienky pre dostatočnú ochranu prepravovaného tovaru sú pre vybavenie reklamácie určujúce. Pri odoslaní doporučujeme použiť originálny obalový materiál.
Neuvedené všetky závady
Technik testuje tovar iba na závady uvedené zákazníkom, preto sa snažte byť pri popise vady čo najpresnejší. Predovšetkým sa pokúste vyvarovať strohému popisu závady "nefunguje, pára sa, nelepí...".
Upozornenie
Zákazník je povinný predložiť reklamovaný tovar vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný. Predávajúci je oprávnený odmietnuť prevziať k reklamácii tovar, ktorý nebude spĺňať vyššie uvedené zásady všeobecnej hygieny. Špinaný tovar môže byť prijatý k reklamácii, avšak zákazníkovi budú naúčtované náklady spojené s vyčistením tovaru.
Priebeh reklamácie
O priebehu celej reklamácie Vás budeme e-mailom či SMS, ktoré Vás upozornia na to, že Vaša reklamácia nami bola prijatá do systému, že bola vybavená, že Vám bola odoslaná, či že si ju máte možnosť vyzdvihnúť.
Kontakty
Nižšie uvedené kontaktné údaje slúžia okrem iného pre prípad potreby komunikáce ohľadom Vášho problému alebo dotazu na reklamačný proces.
Adresa pre zaslanie reklamovaného tovaru:
Montessori Trade s.r.o. – reklamace
Syrovice 688 areál Prologis - rampa D
664 67 Syrovice
e-mail: objednavky@montik.sk
tel: +420 721 241 745
Reklamačný poriadok
Pri predaji spotrebného tovaru je zákonná záručná doba 24 mesiacov. Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď. – taká charakteristika je vždy uvedená pri tovare – pokiaľ nie je, má sa za to, že sa jedná o tovar nový, nepoškodený a kompletný). U vecí predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady či nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bola nižšia cena dojednaná.
Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo osoby určenej na opravu bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku. Na neskoro uplatnené reklamácie nemusí byť braný ohľad.
Kupujúci musí uviesť svoje kontaktné údaje, doručovaciu adresu a telefón, popis závady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.
Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo si zvolil pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak kupujúci žiada opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná.
Ak nezvolí kupujúci svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie beží od odovzdania/doručenia tovaru predávajúcemu. V prípade, že tovar je potrebné poslať späť predávajúcemu, je kupujúci povinný tovar zabaliť tak, aby vyhovoval nárokom prepravy, v prípade nedostatočne chráneného tovaru pri preprave nemusí byť reklamácia uznaná. Tovar by mal byť čistý a kompletný.
Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní (lehota sa môže predĺžiť v prípade, keď má e-shop a prevádzkareň zatvorené, čo je predávajúci povinný písomne oznámiť na stránkach e-shopu (webovom rozhraní obchodu)), rozhodnúť o reklamácii, prípadne o tom, že je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie u výrobcu alebo dovozcu. Informáciu o nutnosti odborného posúdenia kupujúcemu v tejto lehote oznámi. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 60 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako by išlo o podstatné porušenie zmluvy.
Ak odmietne predávajúci odstrániť vadu veci, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy.
Záruka za akosť sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy bol kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť. Ak príde k výmene tovaru alebo jeho časti, uplatní sa zodpovednosť predávajúci, ako keby išlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti.
Ak nie je umožnené sledovať stav vybavenia reklamácie on-line, zaväzuje sa predávajúci o vybavení reklamácie kupujúceho informovať podľa jeho požiadavky e-mailovou správou alebo prostredníctvom SMS.
U oprávnenej reklamácie patrí kupujúcemu náhrada účelne vynaložených nákladov, a to v max. výške EUR 3,95 vrátane DPH.
V prípade neoprávnenej reklamácie si predávajúci vyhradzuje právo na úhradu nákladov spojených s posúdením reklamovanej vady.